★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
長岡工業高等専門学校 >
20 紀要 = Departmental Bulletin Paper >
01 長岡工業高等専門学校研究紀要 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
83togashi.pdf403KbAdobe PDF
タイトル :Reports on Trials of Support System for Mathematics Self-Instruction (SMSI) in NIT, Nagaoka College
著者 :Shindo Togashi, Rumi
Yamada, Akira
Nakayama, Mayumi
Yamagishi, Masaki
Nozawa, Takeshi
公開者・出版者 :長岡工業高等専門学校
刊行年月 :2016-11
掲載誌名 :長岡工業高等専門学校研究紀要
巻 :52
開始ページ :83
終了ページ :87
ISSN :0027-7568
抄録 :At National Institute of Technology, Nagaoka Collge (NITN), students must be well-grounded in general subjects to make good use of their research. But some students of low academic achievement have neither a habit nor the best way for them to study on their own at home and are distressed by their own problems. Moreover, some of these students want to solve their problems and improve themselves. As a support for them, we started trials of support system for mathematics self-instruction (SMSI) in December 2015. We emphasize that participants of SMSI joined this trial not under compulsion but of their free will. In SMSI, we, that is teachers, are only supporters for the students which makes them act on their own. In this paper, we introduce SMSI in 2015 and in the first semester of 2016. We also show the survey of questionnaires and test scores for attendees and consider the effects of SMSI.
キーワード :study session
self-development
self-instruction
mathematics education
students of low academic achievement
資料種別 :Departmental Bulletin Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/68126
出現コレクション:01 長岡工業高等専門学校研究紀要

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/68126

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。