★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
長岡工業高等専門学校 >
20 紀要 = Departmental Bulletin Paper >
01 長岡工業高等専門学校研究紀要 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
21yonezaki.pdf646KbAdobe PDF
タイトル :Effectiveness of Dictation in Improving English Listening Ability of Japanese High School Students
著者 :Yonezaki, Hirokazu
公開者・出版者 :長岡工業高等専門学校
刊行年月 :2014
掲載誌名 :長岡工業高等専門学校研究紀要
巻 :50
開始ページ :21
終了ページ :30
ISSN :0027-7568
抄録 :The aim of this paper is to examine the effectiveness of dictation in improving listening ability of Japanese high school students. Japanese learners’ listening ability is quite poor, as is found in the data of a recent TOEFL test. When Japanese learners of English find it more difficult to understand the spoken text than they do with the written one of the same content, one probable hurdle they cannot overcome is translation of the sounds into the corresponding linguistic forms. The paper focused on dictation because, to do dictation, the learner is first required to recognize the words and phrases in the sound chain before writing them down. In the experiment, dictation was given eight times as treatment to the participants in the experimental group. Their scores on the post-test improved significantly in comparison with the control group. It can be concluded from the experiment that dictation is effective in improving English listening ability of Japanese high school students.
キーワード :listening
dictation
word recognition
資料種別 :Departmental Bulletin Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/50124
出現コレクション:01 長岡工業高等専門学校研究紀要

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/50124

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。