★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
新潟県内学協会・研究会 >
北東アジア言語教育学会 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
NEAR-2011-04.pdf266KbAdobe PDF
タイトル :Teaching Repair : Raising Learners' Awareness of the Features of Second Language Conversations
著者 :Otsu, Tomomi
公開者・出版者 :N.E.A.R. Language Education Conference
刊行年月 :2011
掲載誌名 :NEAR conference proceedings working papers
巻 :NEAR-2011-04
開始ページ :1
終了ページ :19
抄録 :This report is concerned with the practical application of conversation analysis (CA) for Japanese language instruction, and displays how CA’s distinctive approach can contribute to an awareness-raising pedagogy which seeks to develop the students as reflective conversationalists. In class, students focused on “repair”, and analyzed second language conversations comparatively alongside key features of conversations by native speakers. In this report, the procedure of the activity and the learners’ own findings will be presented. In addition, this paper will discuss the potential of this activity to raise learners’ awareness of conversational features and to enhance their abilities to incorporate these features better in their own everyday conversations.
キーワード :repair
conversation analysis
awareness-raising activity
and JSL
資料種別 :Conference Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/32644
関連 :http://www.iuj.ac.jp/workingpapers/index.cfm?File=NEAR-2011-04.pdf
権利 :北東アジア言語教育学会
出現コレクション:北東アジア言語教育学会

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/32644

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。