★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
新潟県内学協会・研究会 >
北東アジア言語教育学会 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
NEAR-2011-01.pdf700KbAdobe PDF
タイトル :Broadening English perspectives through an authentic reading experience
著者 :Chujo, Junko
公開者・出版者 :N.E.A.R. Language Education Conference
刊行年月 :2011
掲載誌名 :NEAR conference proceedings working papers
巻 :NEAR-2011-01
抄録 :The action research project was conducted through the implementation of a reading project in a Japanese national university elective reading course offered for medical freshman for the purpose of examining ways to remotivate non-English major freshmen for further English learning. The selected reading material for the instruction was a 311 page novel, Flowers for Algernon, written by Daniel Keys in 1959. There were three pedagogical goals for this project. First, that learners realize how they can utilize their current English ability for one of the true purposes of language learning (not just for gaining high test scores), the communication of ideas. Second, that learners gain the confidence to realize that by utilizing their current English capability in combination with structured activity, they can become autonomous readers of English. Third, that these realizations motivate students for further English learning. This project is centered on developing reading skills; however, multiple skill development activities were tailored for scaffolding learners’ engagement with the text.
キーワード :reading
autonomous reader development
single theme reading
authentic reading materials
motivation
action research
literature
資料種別 :Conference Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/32641
関連 :http://www.iuj.ac.jp/workingpapers/index.cfm?File=NEAR-2011-01.pdf
権利 :北東アジア言語教育学会
出現コレクション:北東アジア言語教育学会

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/32641

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。