★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
新潟県内学協会・研究会 >
北東アジア言語教育学会 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
NEAR-2010-02.pdf159KbAdobe PDF
タイトル :Motivating Students to Read Extensively: Focus on Pleasure
著者 :Kirchhoff, Cheryl
公開者・出版者 :N.E.A.R. Language Education Conference
刊行年月 :2010
掲載誌名 :NEAR Conference Proceedings Working Papers
巻 :NEAR-2010-02
抄録 :This study investigates what a teacher of extensive reading can do to motivate learners to actually read extensively. The findings of extensive reading researchers in Japan will show factors that motivate students to read and factors that demotivate. Dörnyei's process model of motivation will be explained and applied to an extensive reading curriculum. Focusing on students' pleasure in reading will be suggested as an element in seeing students read large amounts of foreign language text.
キーワード :extensive reading
motivation
motivation over time
資料種別 :Conference Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/24738
関連 :http://www.iuj.ac.jp/workingpapers/index.cfm?File=NEAR-2010-02.pdf
権利 :北東アジア言語教育学会
出現コレクション:北東アジア言語教育学会

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/24738

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。