★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
新潟県内学協会・研究会 >
北東アジア言語教育学会 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
NEAR-2009-07.pdf203KbAdobe PDF
タイトル :Learner Autonomy and Teaching the TOEIC to Corporate Clients
著者 :Stafford, Todd
公開者・出版者 :N.E.A.R. Language Education Conference
刊行年月 :2009
掲載誌名 :NEAR Conference Proceedings Working Papers
巻 :NEAR-2009-07
抄録 :The TOEIC test is taken by many company employees throughout Japan every year. In some cases, the students who take the test are not ready to do so. They lack the basic skills necessary in grammar, reading and listening to obtain a score of 400 or over. Part of the problem also lies with their method of study. Too often do they expect the teacher to do everything for them, hoping this will raise their score sufficiently. This study looks at a six month TOEIC program that was designed with learner autonomy in mind and implemented at a major electronics firm in Japan. The program was aimed at low level TOEIC students and was designed to increase their scores by 50 points or more. Results indicated significant improvements in most scores upon completion of the program, suggesting that a learner-centered approach toward teaching TOEIC can be effective in helping Japanese students raise their overall test scores.
キーワード :TOEIC
learner autonomy
attitude
motivation
self-instruction and learning styles
資料種別 :Conference Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/24729
関連 :http://www.iuj.ac.jp/workingpapers/index.cfm?File=NEAR-2009-07.pdf
権利 :北東アジア言語教育学会
出現コレクション:北東アジア言語教育学会

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/24729

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。