★ ★
 
ホーム    マイ・リポジトリ        English    新潟県大学図書館協議会    ご意見  

新潟県地域共同リポジトリ >
新潟県内学協会・研究会 >
北東アジア言語教育学会 >

 

登録ファイル

ファイル 記述 サイズフォーマット
NEAR-2009-02.pdf130KbAdobe PDF
タイトル :Portfolios in EFL Courses: Integrating Instruction and Assessment for Autonomous Learning
著者 :Clements, Peter
公開者・出版者 :N.E.A.R. Language Education Conference
刊行年月 :2009
掲載誌名 :NEAR Conference Proceedings Working Papers
巻 :NEAR-2009-02
抄録 :Interest in portfolios in language teaching has grown steadily over the past several decades. Much research on portfolios has been carried out in North America and deals with their suitability for large-scale assessments. Recently, however, foreign language educators have investigated portfolios as a form of assessment and an instructional tool that supports learner autonomy. This paper discusses a portfolio approach in an intermediate English writing course at a Japanese university. After sketching the theoretical background of this approach, I outline the day-to-day process of the course and then discuss some of the issues that arose in managing and evaluating it.
キーワード :portfolio
assessment
instruction
English as a foreign language
資料種別 :Conference Paper
言語 :eng
URI :http://hdl.handle.net/10623/24725
関連 :http://www.iuj.ac.jp/workingpapers/index.cfm?File=NEAR-2009-02.pdf
権利 :北東アジア言語教育学会
出現コレクション:北東アジア言語教育学会

引用の際は次の識別子を使用してください http://hdl.handle.net/10623/24725

・学術リポジトリに登録されている研究成果の著作権は,著者,出版社(学協会)などが有します。

・学術雑誌に掲載された論文等は,発行された誌面とはレイアウトの相違や文言の違いなどがあり得ます。

・表示・ダウンロードした研究成果は,著作権法に規定されている私的使用,引用等の範囲内で利用してください。